Cum a fost la Atelierele PRIME

PRIME Iaşi a organizat duminică, 10 aprilie 2011, a treia ediţie a ATELIERElor, o serie de workshopuri dedicate studenţilor interesaţi de domeniul relaţiilor publice, în corpul R al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Ediţia de anul acesta a avut trei ATELIERE: „De la naming la brand” prezentat de Ştefan Liuţe (Strategy Director la GRAPEFRUIT), „Povestea unui brand de esenţă tare” prezentat de Nicoleta Gavrilă (PR Executive la BORŢUN•OLTEANU) şi „PR cultural şi PR prin cultură” prezentat de Mihai Zugravu (Consultant PR Freelancer).  Pentru aplicarea practică a cunoştinţelor acumulate, după prezentare, participanţilor le-a fost propus un scurt exerciţiu pe care au trebuit să-l rezolve, cele mai bune rezultate fiind premiate.

PRIME şi-a propus ca ATELIERELE să reunească trei specialişti în domeniul comunicării şi al relaţiilor publice care să interacţioneze cu studenţii interesaţi, să le arate partea practică a lucrului într-o agenţie, să le prezinte munca din spatele unor proiecte şi să încurajeze studenţii să lucreze în echipă un scurt exerciţiu prezentat de speaker.

La fiecare ATELIER au fost prezenţi 20 de studenţi curioşi care le-au oferit un feedback constant speakerilor.

Cele trei workshopuri s-au desfaşurat concomitent, echipa 360 participând efectiv doar la cel cu titlul Povestea unui brand de esenţă tare, susţinut de Nicoleta Gavrilă.

Atelierul Nicoletei Gavrilă

Nicoleta Gavrilă este PR Executive BORŢUN•OLTEANU, absolvenţă de Comunicare şi Relaţii Publice la Universitatea Bucureşti, a fost membră PRIME trei ani şi a fost coordonator la o ediţie a CNSC. Workshop-ul ei a fost organizat intuitiv şi construit într-un mod ce a permis comunicarea deschisă între ea şi participanţi. Nicoleta a explicat importanţa muncii de echipă, a participarii într-un ONG şi relevanţa experienţei practice în alegerea unui loc de muncă.

Nicoleta le-a propus participanţilor un scurt exerciţiu, cea mai bună echipă fiind premiată cu diplome şi cărţi de specialitate.

 


La sfârşitul workshopurilor, participanţii au completat chestionare de feedback. Potrivit managerului de proiect Amelia Gheorghiţă, feedback-ul a fost pozitiv, participanţii fiind nemultumiţi numai din cauza desfăşurării simultane a tuturor atelierelor.

Interviu cu Amelia Gheorghiță – coordonatoarea ATELIERE

  • Amelia, ai putea să ne povesteşti un pic despre tine?

Desigur. Sunt masterandă în anul I la Relații Publice și Publicitate. Sunt pasionată de tot ceea ce ține de domeniul relațiilor publice, publicității și al branding-ului. Vreau să cred că voi contribui la dezvoltarea acestor domenii în Iași. Mai cred în puterea voluntariatului și a lucrurilor bine făcute.  De aceea, m-am implicat activ în activitățile PRIME Iași, încă din 2008.

  • De ce tocmai PRIME Iași?

Cred că răspunsul la această întrebare este din pasiune! Eu mai cred că ordinea logică a dezvoltării fiecărei persoane este dezvoltarea în cadrul unui ONG (Organizație NonGuvernamentală) și apoi infiltrarea în câmpul muncii.

Voluntariatul înseamnă să te dezvolți alături de oameni de aceeași vârstă, împărtășind aceleași  pasiuni, aspirații și oferă oportunități pe care nu le-ai găsi în altă parte.

PRIME Iași este singura organizație de profil din Iași, cea care a contribuit semnificativ la dezvoltarea mea profesională și personală. Mi-a dat posibilitatea de a întreprinde acțiuni din domeniu, aici am învățat ce înseamnă să fii profesionist, mi-am lărgit orizontul de cunoaștere și am legat prietenii care vor dura o viață.

  • În ce constă mai exact proiectul ATELIERE și ce aduce nou ediția de anul acesta?

ATELIERE își propune crearea unui cadru de întâlnire între studenții interesați de acest domeniu și specialiști prin simularea activităților de profil. Practic este vorba despre 3 workshop-uri desfășurate simultan, în care studenții au posibilitatea de a-și expune ideile și de a lucra în echipe.

Consider că ATELIERE dă studenţilor o șansă reală de a pune în practică teoria, de a lucra pe studii de caz și, cel mai important, de a primi un feedback de la specialiștii din domeniu. În plus, munca le este răsplătită prin premii.

Proiectul a ajuns anul acesta la a cea de-a treia ediție, iar temele abordate sunt cele ale identității verbale a brandurilor (De la naming la brand), storytelling-ului (Povestea unui brand de esență tare) și PR-ului cultural (PR cultural și PR prin cultură. De la vlădică la opincă).

Ca invitați ne-am bucurat să-i avem pe:  Stefan Liuțe (Strategy Director  GRAPEFRUIT),  Nicoleta Gavrilă (PR Executive BORŢUN•OLTEANU) și Mihai Zugravu (Consultant PR Freelancer).

Experiența relevantă a invitaților, temele abordate, bunul renume de care se bucură PRIME Iași au făcut ca succesul înscrierilor să fie unul instant. Ca dovadă, locurile la workshop-uri au fost epuizate în primele 24 de ore.

  • Pe lângă ATELIERE, ce ne mai pregătește PRIME Iași?

Ne propunem să continuăm seria proiectelor de succes, pe listă aflându-se ”Iași la CNSC (Consiliul Național al Studenților de la Comunicare)”, Zilele Porţilor Deschise 2011, precum și PR Tea de Iași. Va urma ”Practica PRIME Iași”, iar din toamnă vom recruta noi membri și vom lansa ce-a de-a IV-a ediție a team ADventure. Între timp, desfășurăm activități în cadrul departamentelor și organizăm proiecte interne. Urmăriți-ne pe www.primeiasi.ro. Surprizele plăcute nu se vor lăsa așteptate!

Interviu realizat de Răzvan Pascal

 


Material video realizat de Ionel Mădălin

Leave a Reply

Your email address will not be published.