O campanie de comunicare a științei co-creată și implementată de lect.univ.dr. Sorina Ciobanu (Facultatea de Litere) a fost desemnată exemplu de bună practică la nivel european de către COST – European Cooperation in Science and Technology. Intitulată Neologismul săptămânii – Neologism of the Week (#tuesdayneologism), campania este desfășurată de ENEOLI – Rețeaua Europeană privind Inovația Lexicală (Eneoli COST) și își propune să popularizeze o serie de cuvinte și expresii nou-apărute în mai multe limbi europene (engleza, franceza, germana, neerlandeza etc.). Astfel, cercetătorii implicați în ENEOLI speră să atragă atenția publicului larg asupra importanței studierii neologismelor și a schimbărilor lingvistice, care reflectă, la rândul lor, cele mai noi concepte și schimbări societale și culturale.
În cadrul campaniei, lect.univ.dr. Sorina Ciobanu se ocupă, alături de conf.univ.dr. Onorina Botezat (ASE București), de conceperea textelor și imaginilor de promovare a neologismelor săptămânii pe canalele de social media ale ENEOLI.
Lect. univ. dr. Sorina Ciobanu este unul dintre cei doi reprezentanți ai României în Consiliul de administrație al ENEOLI și co-coordonator al strategiei de comunicare a rețelei, alături de Špela Arhar Holdt (Universitatea din Ljubljana, Slovenia) și Onorina Botezat (Academia de Studii Economice, București).
Website ENEOLI: https://eneoli.eu/
Prezentarea lect. univ. dr. Sorina Ciobanu ENEOLI: https://eneoli.eu/mmbr/sorina-ciobanu/
ENEOLI Social media:
https://www.facebook.com/EneoliCost/
https://www.instagram.com/eneoli.costaction/
https://www.linkedin.com/company/eneoli-cost-action-22126/