Vești bune pentru studenții UAIC! Centrul de Învățare al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași continuă să ofere sprijin și îndrumare studenților prin intermediul activităților derulate în mediul online. Astfel, în luna aprilie sunt propuse peste 100 de activități pentru dezvoltarea pe plan academic și personal, studenții având posibilitatea de a opta pentru cele care li se potrivesc cel mai bine.
Tot ce trebuie să faceți este să accesați link-ul de mai jos și să vă înscrieți AICI.
„Activitatea Centrului de Învățare al UAIC continuă și în această perioadă, în mediul on line. Mulțumesc foarte mult colegilor din echipa de implementare, care au propus un număr mare de activități interesante, ce s-au dovedit a fi de impact! În primele zile de la lansarea înscrierilor online sunt aproape 700 de studenți – în afară de cei ce au luat legătura în mod direct cu tutorii lor – care s-au arătat interesați să participe la activitățile Centrului: cursuri de public speaking, dezvoltare personală-coaching, consiliere, workshop-uri/ateliere tematice, orientare în carieră, literație, activități remediale, adresate studenților din toate facultățile Universității. În felul acesta, Centrul de Învățare al UAIC își continuă menirea de a sprijini drumul către performanță și de a contribui la reducerea abandonului universitar. Timpul petrecut acasă nu trebuie să fie nicidecum unul pierdut, ci utilizat eficient, în direcția dezvoltării noastre personale, educaționale, profesionale.” (Lector dr. Bogdan Constantin Neculau, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, coordonatorul Centrului de Învățare al UAIC)
Unii membri ai echipei de implementare a proiectului au decis să împărtășească câteva gânduri despre activitatea Centrului în această perioadă:
„Activitățile Centrului de Invățare au menirea de a interveni, cu atât mai mult în situații de „încercare” cum este cea pe care o traversăm, la cunoașterea de sine, la descoperirea și frcutificarea propriului potențial și a resurselor infinite de care dispunem fiecare. Din experiența cu studenții din cadrul sesiunilor de coaching și dezvoltare personală, din cele axate pe dezoltarea în carieră, concluzionez că un context educational creat în scopul descoperii de sine, a înarmării cu abilități și cunoștințe despre ceea ce înseamnă luarea unei decizii cu privire la viața personală și prefesională este necesar, chiar obligatoriu. Am observat că, dincolo de competențele științifice, studentul are nevoie și de repere de ordin psiho-pedagogic: optimizare motivațională, cunoașterea punctelor tari și valorificarea acestora, cunoașterea vulnerabilităților psiho-comportamentale și optimizarea lor, descoperirea celor mai potrivite strategii de învățare etc. Studenții nu sunt singuri în demersul educațional. Formăm o echipă și din feed-back-urile primite, cred că se simt bine aici în cadrul Centrului de Învățare al UAIC și ne percep ca reali parteneri în procesul educativ și de dezvoltare personală.” (Dr. Tudorița Grădinariu, Psiholog, Consilier orientare în carieră)
„Predarea-Învățarea on-line este un proces adaptativ realizat sub presiunea timpului, în oarecare viteză, cu mobilizarea resurselor tehnice existente și cu exersarea abilităților de gestionare a softurilor asociate, de către cadre didactice, cu obiectivul clar – acela de a susține învățarea la studenți. În ceea ce-i priveste pe studenți, procesul de adaptare la lucru on – line, cel puțin din punct de vedere tehnic, pare să se fi parcurs fără mari dificultăți. Cuvintele par să aibă, acum, mai multă încărcătură, mai multă valoare, mai mult impact… Chiar simplul fapt că avem limitări în percepția senzorială completă a mesajelor ne face să ne aplecăm mai cu atenție la conținutul informațional primit, ne face să tânjim după experiențe complete de percepție și, de aceea, să le apreciem mai mult pe cele limitate de acum. Ca urmare, fișele de lucru, fișele de evaluare, fișele de feed-back au devenit instrumente de lucru mai prezente în munca noastră, iar evaluarea rezultatelor învățării mai exactă. Am devenit mai meditativi, mai puțin grăbiți, mai aplecați spre inflexiunile sinelui interior, mai atenți la detalii, mai toleranți, și, chiar, într-o anumită formă ….mai apropiați… pentru că am putut conștientiza ce înseamnă nu doar distanța fizică, ci și limitările în comunicarea emoțională bidirecțională dintre profesor și student. Important este că, indiferent, de canalul de comunicare ales, reușim să fim prezenți în actul educațional și să ne îndeplinim, într-o anumită măsură, misiunea!” (Conf. dr. Naela Costică, Facultatea de Biologie)
„Activitățile derulate la Centrul de Învățare, adresate fie propriilor studenți fie, dipă caz, tuturor studenților, sunt extrem de variate. Spre exemplu, în luna martie au existat activităţi remediale de sintaxă engleză, oferite de lectorul Fulbright Elliot Scwartz, pe care studenţii le-au apreciat în mod deosebit, considerându-le un real sprijin în deprinderea unei materii cu un grad ridicat de dificultate. Tot în luna martie au avut loc cursuri de limba engleză pentru avansaţi, desfăşurate şi coordonate de conf. dr. Teodora Ghivirigă, dar și activităţi de îndrumare şi sprijin pentru redactarea lucrărilor de licenţă, pe care le-am propus studenților mei. Aș aminti și de activităţile de literaţie, extrem de utile, chiar vitale din punct de vedere al echipării intelectuale, nu doar studenţilor de la Facultatea de Litere, ci tuturor studenţilor UAIC, în contextul creşterii analfabetismului funcţional, atât la nivel global, cât şi pe plan naţional. În luna aprilie, aceste activităţi se vor desfăşura online, sub coordonarea Doamnei Conf. Dr. Alina Țiței, în vederea continuării dezvoltării literaţiei funcţionale şi a literaţiei multiple, pe care ne propunem să le deprindă un număr cât mai mare de studenţi. Avantajele acestei forme de predare sunt date și de posibilitatea pe care o are profesorul de a interacţiona cu un număr mai mare de studenţi decât o permite spaţiul limitat fizic al sălii de clasă.” (Conf. dr. Dana Bădulescu, Facultatea de Litere)
„În contextul pandemiei a reieșit și mai mult importanța cercetării și a educației, a atitudinii responsabile în aspecte ce țin de gestionarea acestei situații la nivel personal, comunitar și instituțional. Migrarea activităților didactice și de tutoriat de la o interacțiune f2f (face to face) la una online este un proces cu multe provocări, căruia UAIC, prin facultăți și departamente, îi face față cu success. Activitățile Centrului de Învățare se aliniază eforturilor instituționale, venind în întâmpinarea studenților cu o paletă largă de activități, foarte adaptate mediului online.” (Conf. dr. Corina Forăscu, Facultatea de Informatică)
„Viața ne oferă ocazia de a ne afla în permanentă dezvoltare și evoluție, iar educația se întinde pe tot parcursul vieții. Centrul de învățare este un adevărat sprijin pentru studenții de la Facultatea de Drept din cadrul UAIC în procesul de cunoștere, explorare și învățare, prin activitățile specifice derulate cu ajutorul experților din cadrul Centrului, așa cum sunt programele remediale, activitățile de literație, atelierele de lucru tematice, activitățile de consiliere profesională şi orientare în carieră, activitățile de coaching și dezvoltare personală; este de subliniat rolul foarte important pe care îl au pentru studenți activitățile de îndrumare și sprijin, care se dovedesc foarte utile mai ales în perioade dificile. Centrul de Învățare răspunde nevoilor educaționale ale studenților aflați la început de drum și pune accent pe obiective de învățare și dezvoltare personală a studenților, urmărind să creeze un climat stimulativ, iar studenții să fie încurajați să-și folosescă întregul potențial propriu, pentru a modela un viitor profesionist și independent. Centrul de Învățare sprijină studenții în vederea îmbunătățirii rezultatelor învățării, dar într-un mod în care urmărește dezvoltarea holistică – minte, corp, suflet, prin rolul asumat de a sprijini dezvoltarea personală, cu privire la gestionarea emoțiilor, lucrul în echipă, dezvoltarea inteligenţei emoţionale, a relațiilor sociale și interpersonale, gestionarea eficientă a stresulului situațional etc. Mă bucur că fac parte din această echipă și vă așteptăm alături de noi !” (Lector dr. Mirela Carmen Dobrilă, Facultatea de Drept)
„Este important ca în această perioadă legătura cu universitatea, formarea profesională și educațională a studenților să fie continuată activ și cu responsabillitate. Vom încerca să venim în sprijinul studenților, să răspundem nevoilor acestora, iar Centrul de Învățare continuă să fie un exemplu, prin multitudinea activităților derulate online. Îi invit pe colegii studenți, în special pe cei de anul I, să se informeze și să parcurgă pașii necesari pentru a participa la aceste activități pregătite.” (Drd. Marian Dalban, Facultatea de Filosofie și Științe Social Politice)
„Chiar dacă este o perioadă dificilă pentru noi toți, Centrul de Învățare își continuă activitatea de sprijin pentru studenți. Trebuie să continuăm lucrul bun pe care îl facem de ceva timp și să nu ne lăsăm doborâți de timpuri, ci să fim deasupra lor. Vom fi în continuare alături de toți cei care au nevoie de noi!” (Mrd. Iulian Lungu, Facultatea de Teologie Ortodoxă, coordonatorul echipei de voluntari din cadrul Centrului de Învățare al UAIC)
Și studenții prezintă câteva impresii despre interacțiunea lor cu Centrul de Învățare:
„În contextul actual, este foarte uşor să devii anxios din cauza expunerii constante la conținutul prezentat de social media. Din fericire, în această perioadă, Centrul de Învățare al UAIC continuă să ofere sprijin şi îndrumare şi în mediul online. Studenții sunt încurajați să-şi petrecă timpul din carantină într-un mod productiv. Astfel, avem posibilitatea de a participa online la multiple activități de dezvoltare personală. Consider că acum, mai mult ca oricând, este timpul să punem accentul pe noi şi pe nevoile noastre, să încercăm să ne înțelegem şi în acelaşi timp să învățăm lucruri noi.” (Valentina Zmoșu, anul I, Litere)
„Perioada cu care ne confruntăm acum, nu e tocmai cea mai fericită din viața noastră. Pentru unii poate fi copleșitoare, pentru alții o relaxare, pentru unii un test al răbdării sau o bucurie de a petrece mai mult timp în familie. În orice caz, aceste zile nu vor trece fără să lase schimbări asupra noastră, vor rămâne în istorie, dar cu siguranță se vor termina cu bine. Este o oportunitate de a medita asupra adevăratelor valori ale vieții, de a ne aminti că fericirea noastră, a tuturor, stă în cele mai mici și „firești” lucruri. Foarte important este să nu lăsăm frica și anxietatea să ne inunde creierul. Inevitabil, unii dintre noi pot avea mici depresii sau pot avea impresia că nu mai pot gestiona prompt lucrurile, mai ales în calitate de student când ai tendința să te simți copleșit de cantitatea și complexitatea sarcinilor ce trebuie îndeplinite (proiecte, sinoptice, eseuri, fișe de lucru). Într-adevăr, facultatea online este puțin mai solicitantă, dar nu imposibilă. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm să oferim timp de calitate și sufletului nostru. La recomandarea domnilor profesori, am avut ocazia de a participa la „cursurile” online de consiliere și dezvoltare personală oferite de către Centrului de învățare. La început am fost puțin sceptică, întrebându-mă dacă am timp și pentru activitatea asta, dar n-am ezitat să particip și în urma primei întâlniri am rămas plăcut surprinsă să văd atâta implicare și devotament din partea doamnei profesor. Prin intermediul acestor întâlniri virtuale, am avut ocazia să descopăr multe lucruri noi despre colegii mei, pe care consider că nu le-aș fi aflat în alte circumstanțe, deoarece în anul întâi de facultate, studenții nu sunt foarte deschiși în a socializa unii cu alții. Totodată, prin intermediul acestor activități am beneficiat de sfaturile și cuvintele frumoase dăruite din suflet din partea unor persoane cu o experiență vastă. Pe unii dintre noi ne-a ajutat să focusăm asupra pasiunilor noastre ascunse, atât de bine ascunse, pe care cu timpul le-am uitat și noi sau pe care le-am neglijat din lipsa încrederii în sine. Eu, una, mi-am amintit cât de mult iubesc să scriu și cât de liniștită sunt după ce îmi împletesc gândurile și sentimentele în rânduri. În cadrul acestor întâlniri, ni s-a vorbit cu atâta căldură, înțelegere și pasiune, încât am simțit mai mult un prieten decât un profesor. Consider o oportunitate că asemenea oameni își rup puțin din timpul lor, arătând interes față de noi și de timpul nostru și fără să știm ni se oferă șansa de a fi sinceri cu noi înșine, de a ne schimba părerea față de sine, de a îmbunătăți relațiile cu cei din jur și de a crește încrederea în noi. Nu în ultimul rând, este un prilej să ne dezvoltăm creativitatea și spontaneitatea, iar peste ani, le vom spune nepoților <<Știi, în 2020, în timp ce un virus speria lumea, am hotărât să scriu prima carte și uite, am reușit!>>.” (Codruța-Ioana Tabără, anul I, Facultatea de Drept)
„De-a lungul acestui an universitar am avut numeroase interacțiuni cu Centrul de învățare: de la participarea la diferite prezentări și seminarii până la organizarea unor workshop-uri cu asociația de studenți. Mereu am fost primți cu brațele deschise de către voluntari prietenoși, și cu mult entuziasm pentru propriile inițiative! Centrul de Învățare vine săptămânal cu activități noi și diversificate, dar și cu activități remediale. Sunt foarte bucuroasă și apreciez echipa Centrului, echipă care este deschisă către idei noi, oferind sprijin și ajutor oricărui student sau asociație de studenți!” (Beatrice Georgiana Podeanu, anul I, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației)
„Cei care dețin informația, dețin puterea! Așadar, să nu încetăm să acumulăm cunoștințe, să împărtașim idei, să ne (re)descoperim, într-un cadru profesionist și prietenos totodată, oferit cu generozitate de Centrul de Învățare al UAIC. Dragi colegi, oferiți-vă această experiență minunată!” (Daniela Popescu, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor)
„De-a lungul participării la diferite activități în cadrul Centrului de Învățare, am înțeles cum s-ar putea susține orele într-un mod mult mai constructiv, productiv și confortabil. De asemenea, dată fiind amenajarea interioară, cred că atât profesorii, cât și studenții, s-au bucurat de un nivel de interacțiune mai mare.” (Miruna, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor)
„Activitățile online sunt o provocare. Este o necesitate, în special pentru mine, să am sprijinul, comunicarea necesară, pentru a trece peste barierele de organizare și a time-managementu-lui. De asemenea, activitatea Centrului poate ajuta la depășirea unor neclarități care apar în timpul cursurilor la diverse discipline. Am participat la activități și mi-a plăcut.” (Daniela Chele, anul I, Chimie)
„Impactul pe care Centrul de învățare UAIC îl are asupra studenților este univoc: Centrul ne dezvăluie o comunitate, aparent utopică, formată din specialiști din domenii variate de activitate, ale căror interese converg înspre necesitățile studenților aflați în călătoria lor spre reușită, marcâd direcții indispenabile, aș putea spune, unui student neofit. Probleme despre care ne lamentăm la unison în calitate de studenți, precum dificultatea de gestionare a timpului în raport cu materialul de parcurs, nevoia orientării eficiente în carieră și multe altele joacă rol principal pe scena scopurilor Centrului. Conexiunea cordială stabilită de către mentori cu ucenicii lor face ca interesul față de activitățile menite să șlefuiască materia primă a fiecăruia dintre noi să sporească.” (Irena Cosmina Nastase, anul I, Facultatea de Drept)
„Vreau sa mulțumesc pentru tot sprijinul primit prin intermediul grupului de suport emoțional al Centrului de învățare de la UAIC! Chiar dacă activitatea s-a mutat în mediul online, a fost și este un adevărat ajutor pentru mine! În aceasta perioada am simțit nevoia de a comunica mereu cu cineva, întrucât am resimțit zilnic o stare de anxietate și depresie, iar doamna psiholog Alexandra Maftei a fost mereu prezentă când am cerut sprijinul și mi-a oferit sfaturi care m-au ajutat sa trec mult mai ușor prin toate stările! A răspuns de fiecare data la mesajele mele, iar exercițiile pe care mi le-a propus au fost ca o gură de aer pentru mine, m-au ajutat să mă cunosc mai bine și să știu să gestionez mai ușor stresul și problemele zilnice. De asemenea, nu am crezut ca un grup de suport online poate funcționa atât de bine. Am întâlnit persoane care se confruntă cu probleme asemănătoare, fapt care m-a făcut să îmi dau seama ca nu sunt singură în această perioadă! O inițiativă minunată!” (Maria Marchis, anul II, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației)
„Activitatea de literație, desfășurată de doamna conf. dr. Alina Țiței, a constat, în mare parte, în paractica textului. Astfel, datorită acestei activități am reușit să rămân conectată cu limba spaniolă, am citit texte și știri actuale în această limbă, dar am făcut și practica de listening (ascultare), reușind să îmi dezvolt abilitatea de a asocia pronunția cu scrierea unui cuvânt. De asemenea, prin exercițiile făcute pe baza textelor, am învățat cuvinte noi, am făcut asocieri între cuvinte (sinonime, antonime) și am amplificat nivelul de înțelegere al textelor. Cursul desfășurându-se și la nivel conversațional în limba spaniolă, abilitățile mele de comunicare în această limbă au progresat de asemenea. Găsesc acest curs foarte util pentru sporirea cunoștințelor de limba spaniolă.” (Loredana Ilie, anul I, Litere)
„Am fost extrem de încântată de experiența avută alături dl. profesor Sebastian Uriesi în cadrul Centrului de Învățare al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și recomand tuturor cu încredere înscrierea la activitățile organizate în mediul online completând formularul Activități în cadrul proiectului ROSE – Centrul de Învățare al UAIC „Performanță Pas cu Pas””, întrucât acestea se desfășoară într-un cadru profesionist, alături de profesori profesioniști care sunt mereu alături de noi în ceea ce privește acumularea continuă a cunoștințelor.” (Alina Țurcanu, masterand, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor)
„Cursurile online desfasurate la Centrul de Invățare al UAIC sunt disponibile oriunde am fi. Oferă mobilitate, le putem accesa de oriunde și nu e neapărat să ai un calculator/laptop, pot fi accesate și de pe un telefon mobil. Foarte importantă este și economisirea timpului, iar cu aceste cursuri online putem face acest lucru” (Anca Ghiuzan, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor).
„Apreciez că activitățile susținute de către Centrul de Învățare al UAIC au un rol pozitiv. În cadrul unei întâlniri am avut prilejul de a discuta despre pasiunile noastre, lucru pe care sunt sigur că nu îl discutăm aşa de des în cadrul altor tipuri de întâlniri. Vă recomand participarea la aceste activități pentru că nu este vorba doar despre învățat, ci şi despre a ne trăi viața într-un mod eficient. ” (Andrei Natu, anul I, Facultatea de Drept, UAIC)
„În contextul actual, modul în care ne desfășurăm activitățile curente s-a schimbat radical, iar păstrarea unui echilibru între timpul liber și timpul de studiu, între ceea ce ne-ar plăcea să facem și ceea ce ar trebui să facem nu este ușor de obținut. Astfel, activitățile propuse de Centrul de Învățare al UAIC ne ajută să ne implicăm mai mult în viața universitară, să ne îmbunătățim aptitudinile de comunicare, competențele digitale, să ne consolidăm relațiile cu ceilalți colegi din grupă, dar și cu profesorii. Personal, mă interesează să aflu mai multe despre gestionarea eficientă a timpului în contextul distanțării sociale, dar si sa investesc în formarea mea profesională prin înscrierea la o serie de seminarii specifice puse la dispoziție de Centrul de Învățare al UAIC.” (Larisa Roman, anul II, Facultatea de Geografie și Geologie)
„În opinia mea, posibilitatea de a ne putea conecta la o platforma unde avem acces la informații în aceste momente dificile, consider că ar fi o oportunitate pentru ca toți colegii să continue anul universitar. Îmi doresc ca toți studenții să acceseze platformele online pentru acest tip de învățământ și pentru participarea la activitățile online organizate de Centrul de Învățare al UAIC pentru perioada ce va urma, oferindu-ne atât nouă, cât și profesorilor, senzația că totul decurge ca atunci când suntem în sălile de curs. Totodată, pe lângă faptul că putem participa de acasă la cursuri și activitățile organizate, învățatul online ne ajută să avem o eficacitate maximă a conoștințelor dobândite, în timp util, și posibilitatea de a înregistra ceea ce se discută la cursuri pentru a putea reasculta ulterior teoria în scopul de a asimila mai ușor cunoștințele. Pentru a putea depăși mai ușor perioada în care ne aflăm, participarea la activitățile organizate online poate fi singura și cea mai eficientă metodă de a ne relaxa și destinde în scop educațional.” (Ingrid Bianca Butnariu, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor)