Limbile străine vorbite la un nivel avansat şi cunoştinţe de bază în domeniul informaticii sunt principalele abilităţi pe care le caută unul dintre cei mai prestigioşi angajatori ieşeni. Joi, 7 iunie şi vineri, 8 iunie, 40 de studenţi ai Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” au fost invitaţi să viziteze compania Capgemini şi să afle direct de la managerul companiei Gabriel Jurj care sunt atu-urile pe care le pot dobândi încă din timpul facultăţii astfel încât să fie angajabili imediat după absolvire.
Compania Capgemini, lider în servicii de consultanţă, tehnologie şi outsourcing, şi-a deschis porţile pentru studenţi de la facultăţile de Economie, Litere şi Informatică, invitându-i să ia contact direct cu fiecare echipă din companie. Studenţii au putut sta de vorbă cu zece absolvenţi ai Universităţii „Cuza”, majoritatea în poziţii de management în cadrul companiei, pentru a afla care sunt aşteptările angajatorilor şi ce abilităţi trebuie să dobândească până la terminarea facultăţii. Reprezentanţii companiei au pus accent pe limbile străine – în special altele decât limba engleză – cunoştinţe de bază de informatică şi spiritul de lucru în echipă. Studenţii au fost asiguraţi că, porind de la această bază, după o lună de training în cadrul companiei vor avea toate cunoştinţele necesare să facă parte din echipele de suport IT pentru diverşii clienţi internaţionali pe care îi deserveşte filiala ieşeană a companiei.
Compania Capgemini s-a deschis în Iaşi în anul 2009 şi are în prezent peste 200 de angajaţi. Pe lângă oportunităţi de angajare şi avansare profesională rapidă, compania oferă şi internshipuri pentru studenţii interesaţi să dobândească experienţă în domeniu.
Evenimentul Open Day s-a desfăşurat în cadrul proiectului „Managementul comunicării cu alumni pentru instituţii de învăţământ superior din România” şi este deja cel de-al treilea eveniment de acest tip organizat pentru studenţi.
Proiectul urmărește integrarea mai facilă a studenților din anii terminali și a absolvenților pe piața muncii, îmbunătățirea legăturii dintre universitate și angajatori, precum și menținerea legăturii dintre absolvenți și universitate mult timp după absolvirii facultății. Acesta se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iași, Novensys Corporation, partenerul IT și Gold Agama Consulting, partenerul de comunicare.
Site-ul proiectului: http://comunicare-alumni.ro/ | http://www.facebook.com/ComunicareAlumni
Site-ul companiei: http://www.ro.capgemini.com/