Marți, 16 iulie 2019, a avut loc a șasea ediție a evenimentului Employer Branding Meetup, organizat de agenția Generatia.XYZ, înființată din dorința de a realiza strategii de employer branding cât mai eficiente pentru companiile de pe piața românească.
În cadrul evenimentelor anterioare, discursurile invitaților au atins și subiecte referitoare la membrii Generației Z, iar această ediție a fost organizată sub forma unui panel de discuții la care au participat reprezentanții celor mai mari organizații din Iași care lucrează alături de studenți – Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni (ASII), BEST și AIESEC, alături de coordonatorul Biroului Alumni și Inserție pe Piața Muncii din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Discuția a fost moderată de către Bogdan Apetrii, managerul agenției Generatia.XYZ.
Subiectele discutate în cadrul panelului au vizat caracteristicile generale observate la studenții actuali, nevoile și așteptările membrilor Generației Z de la viitorii lor angajatori, modalitățile de colaborare cu aceștia, dar și beneficiile pe care angajatorii și le doresc, în momentul în care sponsorizează sau susțin un proiect dezvoltat de ONG-urile studențești.
Biroul alumni și inserție pe piața muncii a fost reprezentat de Șerban Vornicu, coordonatorul acestui Birou. Fiind o structură din cadrul Serviciului pentru Studenți și Absolvenți al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Biroul Alumni are ca obiectivul principal creșterea gradului de comunicare între mediul universitar, alumni (absolvenți) și mediul economic (angajatori), în vederea promovării ofertei educaționale, adaptării serviciilor oferite de Universitate și corelării cererii pieței muncii cu oferta educațională.
În cadrul evenimentului, Șerban Vornicu a explicat, bazându-se pe experiențele recente din proiectele care implică elevi și studenți, care este percepția acestora față de proiectele lansate pentru ei de către angajatorii ieșeni și a punctat, alături de speakerii prezenți, câteva din dorințele tinerilor de la un loc de muncă: flexibilitate, dorința de a avea un plan de carieră, o relație deschisă cu managerul, implicarea în proiecte care aduc un impact pozitiv în societate și posibilitatea de a se implica în proiecte care creează noi provocări profesionale.
De asemenea, reprezentanții asociațiilor studențești au explicat faptul că, în momentul alegerii unui angajator, studenții iau în considerare feedback-ul pe care îl primesc de la comunitatea colegilor mai mari, implicarea companiilor în activitățile asociațiilor lor sau în dezvoltarea infrastructurii universitare, dar și proiectele în care ei vor fi implicați, ca viitori angajați.
Un alt aspect important a vizat canalele pe care tinerii din Generația Z le folosesc; astfel, a reieșit faptul că aceștia petrec tot mai mult timp în comunicarea pe Instagram, se informează de pe grupurile închise de facebook cu privire la subiecte legate de facultate, caută oportunități de carieră pe site-urile facultăților, și, pe de altă parte, nu sunt foarte interesați de secțiunea Cariere de pe site-urile proprii ale companiilor de profil.
Evenimentul a continuat cu o sesiune informală de networking între speakeri și participanții la eveniment.