Există film mut, film vorbitor, dar film surd nu există”, spune Cristian Tudor Popescu. Iată că acum există. Prezent la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi pentru a-şi lansa primul său volum despre film, jurnalistul a dezvăluit studenţilor cum a reuşit să îl descopere, în filmele româneşti din perioada comunistă.
Iar cum funcţiona fabricarea propagandei şi transmiterea ei în acea perioadă, cât de eficientă era şi dacă a reuşit ea să lase urme sau să se vindece în filmele actuale puteţi afla din interviul următor:
La întâlnirea cu studenţii, au participat George Onofrei, redactor-şef la „Suplimentul de cultură”, dar şi jurnalistul Emil Hurezeanu, care susţine că „în această carte, „Filmul surd în România mută”, Cristian Tudor Popescu face pentru prima oară o istorie a filmului demontând resorturile artistice, combinându-le, armonizându-le, contextualizându-le în momentul politic şi reuşeşte, printr-o discuţie despre filme şi despre fenomenul de propagandă, să oglindească o întreagă epocă, aşa cum a fost ea.” De ce „Filmul surd în România mută”? Pentru că „Filmul nu vroia să audă, România nu putea să vorbească”, a explicat Emil Hurezeanu.
Vezi un rezumat al conferinţei:
Materiale video realizate de Ionel Mădălin.