Impresii la cald despre prima sesiune

Încet, dar sigur, începe să se întrevadă la orizont linia de finish. A sesiunii, desigur. Pentru studenții din primul an, boboci într-ale vieții universitare, unele examene au fost mai ușoare, altele i-au solicitat la maximum și le-au pus la încercare capacitățile de adaptare la stres și oboseală. Un maraton al primelor nopți nedormite, al primelor foi umplute pe băncile amfiteatrelor.

Dacă pentru unii prima sesiune a fost un adevărat ”șoc”, având în vedere diferențele notabile dintre sistemul de evaluare din ciclul liceal si cel universitar, pentru alții examenele au trecut mai repede decât s-au așteptat și adaptarea la noul ritm a fost una firească.

 

Oana, studentă în anul I la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării ne-a scris:“Noul ritm de evaluare nu a fost un impediment pentru mine. M-am adaptat destul de repede cerințelor. Nu am avut timp să mă gandesc la emoții decât atunci când eram în sala de examen”.

Victor, student în anul I la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, spune că s-a adaptat și el destul de repede ritmului și noilor așteptări ale profesorilor. “M-am consultat cu studenții din anii mai mari, m-am apucat de învățat din timp și, una peste alta, lucrurile au ieșit mai bine decât mă așteptam”.

Am adunat așadar, pe ultima sută de sesiune, impresiile, nemulțumirile, frustrările, bucuriile și toate celelalte sentimente închipuite sau nu, adunate de pereții amfiteatrelor în cele două săptămâni de evaluare.

Prea multe examene, într-un timp foarte scurt

Pentru mulți studenți aflați la început, cea mai mare provocare este aceea de a reuși să asimileze o cantitate foarte mare de informații într-un interval relativ scurt de timp. Dacă în perioada liceului evaluarea se realiza pe intreg parcursul unui semestru, la facultate lucrurile stau altfel. Cei mai mulți dintre boboci s-au apucat însă din timp de învățat (unii chiar din perioada vacanței de iarnă), astfel că informațiile dobândite au avut suficient timp să se sedimenteze.

Adaptare la noul stil de învățare

Fiecare dintre noi are propriul stil de a învăța. De la “înghițit”, pe nepusă masă, sute de pagini în doar cîteva zile, sau chiar nopți, până la documentarea temeinică, fiecare învață după propriile sale reguli. Ca proaspăt student, aceasta este una dintre provocările primei sesiuni. Ca reușească să treacă cu brio de primele examen, bobocii ne-au spus că a fost musai să afle ce stil de învățare li se potrivește.

Studenții mai mari, un ajutor de nădejde

O mare parte din proaspeții studenți ai universității noastre au ales să facă parte din colectivul unei asociații studențești. Acest lucru, spun ei, i-a ajutat foarte mult, în măsura în care și-au cimentat relațiile cu colegii lor mai mari. Au aflat de la dânșii amănunte despre modalitatea de desfășurare a unor examene, despre așteptările profesorilor, au facut schimb de cursuri și de cărți. Astfel de informații pot fi de mare folos.

Emoțiile dinaintea primului examen, constructive sau nu?

Pentru a depăși emoțiile de dinaintea primelor examene din viața lor de student, unii s-au rugat Divinității, alții au băut cafea și au mâncat ciocolată pentru a căpăta energie, în timp ce alții și-au adus de acasă obiecte care să le poarte noroc. La finalul probelor, unii au ieșit cu zâmbetul pe buze din amfiteatre, alții se gândeau deja la modalitatea în care îi vor înștiința pe părinți despre prima restanță.

Tot de la studenții din primul an am învățat că și frica poate deveni uneori constructivă. Cum anume? Aceasta îi poate motiva, de exemplu, să respecte programul de învățat.

 

Noi, cei care avem deja la activ mai mult de o sesiune, îi sfătuim pe ei, proaspăt studenți, să își dozeze emoțiile și stările de panică și să încerce să se concentreze asupra materiei de examen. Sesiunea nu are un singur tipar. Dacă unora nu le-a plăcut sesiunea aceasta, nu înseamnă că toate vor fi la fel.

Leave a Reply

Your email address will not be published.