Ceea ce nu înveţi din cărţi, manuale sau cursuri sunt lucrurile pe care le poţi învăţa făcând un stagiu de practică, contribuind ca voluntar într-o organizaţie sau făcând parte dintr-o asociaţie studenţească. Există anumite aspecte pe care nu le poţi citi pe o pagină de curs sau care nu-şi au locul printre foi şi care pot fi învăţate sau simţite doar pe cont propriu în mijlocul acţiunii, în cadrul unui eveniment, alături de alţi colegi într-o echipă din care faci parte, alături de profesionişti, de oameni cu experienţă care te pot îndruma şi îţi pot spune ce anume faci greşit şi cum poţi corecta.
Aceste lecţii pe care le înveţi prin practică uneori se pot dovedi a fi la fel de valoaroase sau fără a exagera chiar mai instructive decât orice carte despre acţiunea respectivă. Pot avea o influenţă mult mai mare decât o sumă de cuvinte, definiţii, descrieri sau scheme. Pasiunea şi efortul pe care le depui pentru a reuşi să duci la îndeplinire o sarcină pe care ai primit-o, gustul amar al eşecului sau bucuria unei reuşite nu-şi au locul în curpinsul unui manual sau ghid. Rostul unui stagiu de practică este să te ajute să-ţi găseşti singur drumul, să-ţi descoperi limitele şi punctele forte astfel încât atunci când îţi găseşti un loc de muncă pe care ţi-l doreşti să ştii deja care sunt paşii de urmat.
Cursurile te învaţă ce ar trebui făcut în anumite situaţii ipotetice, îţi oferă o bază teoretică necesară, dar care nu acoperă anumite aspecte. Practica te mai ajută să înveţi şi câteva lucruri despre tine însuţi şi te formează atât ca om cât şi ca viitor profesionist.
Ca stagiar în cadrul Departamentului de Marketing Educaţional, Evenimente şi Imagine Academică (MEDIA) al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi am avut ocazia în primul rând de a face parte dintr-o echipă foarte bine pregătită, creativă şi de la care am avut şi încă mai am multe lucruri de învăţat. Activităţile în care am fost implicată m-au făcut să privesc studenţia dintr-o nouă prespectivă şi să înţeleg faptul că în afara sălilor de curs, activităţile, conferinţele, evenimentele ce au loc într-o universitate conferă acesteia un farmec aparte, o latură pe care nu o poţi cunoaşte decât fiind direct implicat.
Pe parcursul stagiului am participat la training-uri, am primit îndrumare pentru fiecare sarcină pe care am avut-o de îndeplinit şi mai ales am primit feedback pentru fiecare lucru dus la bun sfârşit. Activitatea întrprinsă în cadrul stagiului mi-a oferit o bună lecţie despre motivaţie, despre ce înseamnă PR în mediul online, ce presupune o relatare eficace şi interesantă din cadrul unui eveniment, ce înseamnă a face parte dintr-o echipă profesionistă şi entuziastă şi ce înseamnă a realiza pas cu pas un eveniment reuşit. Pe perioada stagiului am avut ocazia de a cunoaşte din culisele desfăşurării evenimentelor ce au loc în universitate, am cunoscut persoane la care de altfel nu aş fi avut acces, am ajutat la redactarea de conţinut pentru site-urile dedicate studenţilor şi nu în ultimul rând am avut ocazia de a mă implica în realizarea evenimentelor din cadrul UAIC.
Înscrie-te până pe 23 noiembrie la stagiile de comunicare şi PR ale Universităţii