Începe a doua ediție a competiție pentru tineri cercetători Games of Science

Social Innovation Solutions (SIS), British Council, alături de universități din 6 orașe din România organizează în aceste zile înscrieri pentru a doua ediție a Games of Science, un proiect de promovare a comunicării științei pe înțelesul publicului larg care oferă tinerilor cercetători din România acces la ateliere de comunicare publică, posibilitatea de a participa la un concurs de prezentări științifice cu premii în valoare de 2000 de euro și de a face parte dintr-o comunitate globală de changemakers.

Proiectul se adresează masteranzilor şi doctoranzilor români, precum și cercetătorilor, cadrelor didactice universitare, personalului didactic din învățământul preuniversitar și altor specialiști, cu vârsta cuprinsă între 20–35 de ani, care lucrează în instituții de învățământ și cercetare sau în alte organizații cu profil științific.

Dezvoltat și implementat de Ada ROSETI, specialistă în comunicarea științei, Games of Science este constituit din sesiuni de training cu tineri oameni de ştiinţă, în cadrul cărora participanții învață să vorbească în public, află cum să își folosească emoțiile pentru a fi mai convingători, exersează prezentarea subiectelor complexe ale cercetărilor proprii în limbaj simplu și se pregătesc să concureze în cadrul finalei concursului.

„Credem în puterea întrebărilor bune pentru a găsi soluțiile cele mai potrivite pentru viitor. Suntem convinși că tinerii cercetători din Games of Science, alături de comunitatea internațională Social Innovation Solutions, pot să caute acele teme de cercetare și să dezvolte soluții care să construiască un viitor sustenabil. Prin acest proiect educațional, ne dorim, de asemenea, să popularizăm cercetarea românească și să încurajăm tinerii să urmeze cariere în aceste domenii, dar și să dezvoltăm colaborări importante între mediul academic și cel de business”, a declarat Ciprian STĂNESCU, Președinte și CEO al Social Innovation Solutions, organizatorul Games of Science.

Cele 8 sesiuni de training în comunicare publică sunt gratuite și au loc în următoarele centre universitare :

  • București, 9-10 martie, Universitatea din București și 20-21 aprilie, Universitatea Politehnică București;
  • Cluj-Napoca, 16-17 martie, Universitatea „Babeș-Bolyai”;
  • Iași, 23-24 martie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași;
  • Brașov, 30-31 martie, Universitatea Transilvania din Brașov;
  • Timișoara, 10-11 aprilie, Universitatea de Vest din Timișoara;
  • Online, 3-4 aprilie (Universitatea „Lucian Blaga Sibiu”) și 22-23 aprilie (open).

Înscrierile se pot face, în limita locurilor disponibile, aici și nu sunt condiţionate de apartenenţa la universităţile gazdă, ci de posibilitatea de a fi prezent în oraşul respectiv, la datele anunţate.

În cadrul finalei concursului vor putea participa finaliştii rundelor de preselecţie care vor avea loc după fiecare din cele opt sesiuni de training.

Obiectivul competiției este de a încuraja tinerii cercetători să se antreneze împreună pentru a putea explica idei și procese complexe.

„Games of Science este proiectul cel mai important în care sunt implicată, nu doar pentru că am fost acolo din primul moment, de când Gabriel IVAN, coordonatorul tuturor ediţiilor FameLab din partea British Council, a propus dezvoltarea lui, ci mai ales pentru că reacţiile celor implicaţi în prima ediţie mi-au arătat că proiectul are capacitatea de a schimba vieţi şi, poate, societatea. Participanţii nu învaţă doar să vorbească în public despre munca lor de cercetare, ei învaţă să lucreze, să exploreze şi să cerceteze împreună şi asta îi face de neoprit. Abia aştept să-i cunosc pe participanţii din acest an!”, a specificat Ada ROSETI, coordonator Games of Science, doctorand al Universităţii din Bucureşti şi specialist în comunicarea publică a ştiinţei.

Printre membrii juriului se regăsesc Cristian PRESURĂ, doctor în fizică, cercetător în cadrul companiei Philips, Dani PETRACHE, inginer de sistem la Thales Alenia Space, Sorin CEBOTARI, fondatorul infoclima.ro și Ciprian STĂNESCU, președinte și CEO al Social Innovation Solutions.

„Ne bucurăm de continuarea proiectelor începute de British Council acum mai bine de 10 ani, odată cu parteneriatul cu universitățile românești pentru competiția FameLab și eforturile dedicate dezvoltării unei rețele de comunicatori de știință. FameLab și universitățile partenere au adus rezultatele activității oamenilor de știință români în atenția publicului și au făcut posibile dialoguri legate de locul științei în societate. British Council susține în continuare Social Innovation Solutions și pe Ada Roseti, care au preluat organizarea Games of Science, în parteneriat cu unele dintre cele mai importante universități din România, și le urează tuturor participanților succes”, a declarat Andrew GLASS, Director al British Council Romania.

Misiunea Social Innovation Solutions este să susțină indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții tehnologice sustenabile, politici publice și antreprenoriale.

SIS organizează mai multe incubatoare și programe educaționale în România și Europa Centrală și de Est, precum Future Makers, Academia de Sustenabilitate, TRANSFORMATOR și Games of Science, lucrând cu peste 10.000 de IMM-uri, ONG-uri și start-ups în fiecare an. De asemenea, SIS dezvoltă mai multe platforme de conversații precum Future Summit, Sustainable Futures sau Climate Change Summit și oferă consultanță și programe de executive education în foresight, inovație și sustenabilitate.