Despre comunicarea instituțională, la PR OUTlook

Studenții pasionați de comunicare, care activează deja în domeniu sau care își doresc o carieră în PR, au avut joi, 15 martie, ocazia de a intra în dialog cu un specialist in relațiile publice la nivel instituțional. Kenneth Wetzel, seful Biroului de Presă al Ambasadei SUA în Romania a fost invitatul conferinței PR OUTlook, ediția a II-a – „The Essentials of Institutional PR”, organizată de PRIME Iași.

Wetzel le-a vorbit celor prezenți timp de două ore despre ce înseamnă coordonarea unui birou de presă și ce presupune a lucra într-o ambasadă. Acesta a prezentat structura unui compartiment de presă, a dezvăluit din tacticile pe care le adoptă în dialogul cu presa și a explicat care sunt datele necesare pentru a ocupa un astfel de post.

Am putut afla că o zi „tipică” în biroul de presă al ambasadei presupune monitorizarea presei și realizarea unui sumar , a fi mereu prompt în fața întrebărilor jurnaliștilor, planificarea de evenimente, organizarea de interviuri și conferințe. „Când ai un eveniment de organizat e esențial să fii acolo, să vezi cum merg lucrurile, căci nu există detaliu prea mic”, a dezvăluit Kenneth Wetzel.

A te ocupa de PR-ul instituțional este „o muncă foarte diversă, niciodată nu știi cu exactitate ce se poate întâmpla”, a  mai adăugat acesta. El i-a incurajat pe studenți să aspire la un astfel de loc de muncă,  plin de provocări, și a enumerat care sunt aptitudinile necesare:  abilități excelente de comunicare și diplomatice, atitudine critică, capacități de scriere și vorbire impecabile, o bună planificare și relaționare cu cei din jur. Deși ești solicitat  „ 24/7”, ”a comunica  și a împărtăși idei cu oamenii e partea nobilă a acestei meserii”, a apreciat Wetzel.

Șeful Biroului de Presă al Ambasadei SUA în România a solicitat opiniile celor prezenți privind comunicarea prin intermediul  social media și a fost receptiv la sugestiile și preferințele acestora.  În finalul evenimentului, studenții i-au adresat lui Wetzel întrebări diverse și interesante, la care acesta a răspuns, fără excepție.

Proiectul PR OUTlook urmărește crearea unui cadru de interacțiune între studenții de la specializările Comunicare și Relații Publice, Marketing și Jurnalism și un specialist din afara țării, care poate împărtăși o imagine asupra PR-ului la nivel global.  PR OUTlook este realizat in parteneriat cu Biblioteca Județeană „Gh.Asachi” din Iași, prin compartimentul American Corner, în colaborare cu Centrul Cultural American al Ambasadei Statelor Unite la București.

PRIME Iași este o organizație studențească, nonguvernamentală, nonprofit, apolitică, bazată pe voluntariat, filială a PRIME România.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.